Sfaturi pentru a stăpâni arta delegării
SA 1.5 Mihalache Roxana, Ungureanu George
Antreprenorii au nevoie de o mulțime de abilități în arsenalul lor pentru a ține pasul cu provocările cu care se confruntă zilnic. O astfel de abilitate este arta delegării.
Indiferent dacă conduceți o mică afacere cu câțiva angajați în casă sau lucrați individual și obțineți sprijin de la freelanceri – sau nu faceți niciuna, dar aveți clar nevoie de sprijin din partea celorlalți – veți dori să vă asigurați că înțelegeți ce este necesar fii un mare delegator. Astfel, propriul tău rol în compania ta poate deveni extrem de plăcut. Și dacă aveți ambiții de a deveni o companie mai mare într-o zi, este esențial să învățați să profitați de abilitățile altora. Într-adevăr, dacă sunteți capabil să renunțați la muncă, este mult mai probabil să reușiți în obiectivele dvs. de creștere. Pentru a fi clar, delegarea este mult mai mult decât simpla obținere a altcuiva să facă ceva. Predarea este un lucru, dar predarea și obținerea unui rezultat de inalta calitate rezulta cu totul altul. La fel ca în majoritatea lucrurilor din afaceri, este un echilibru delicat și implică un set de abilități pe care va trebui să le rafinați în mod constant. În această privință, să aruncăm o privire asupra câtorva elemente esențiale pentru a efectua delegarea într-un mod eficient.
Decideți ce să delegați.
Deși acest lucru poate părea simplu, este de fapt piatra de temelie a delegării cu succes – să decideți ce sarcini ar trebui să le transmiteți. Mulți oameni cad în capcana predării sarcinilor pe care nu mai vor să le facă, decât să-și ia timpul să decidă ce ar fi cel mai bine abordat de altcineva.
Înainte de a delega orice sarcină, atunci evaluați pe deplin toate diferitele locuri de muncă pe care simțiți că ați dori să le oferiți și întrebați-vă sincer care dintre ele trebuie să rămână cu dvs. (cel puțin pentru moment).În orice caz, primele sarcini pe care le delegați ar trebui să fie mici și să nu fie prea sensibile la timp. Doriți să vă simțiți fluxul de lucru între voi și ceilalți și să găsiți din nou acel echilibru – unul care va duce la o calitate constantă a muncii de către ceilalți. Este mai bine să începeți mic și să vă extindeți, mai degrabă decât să începeți cu sarcinile mai mari și să faceți față riscului unei lucrări extrem de importante realizate prost.
Găsiți oamenii potriviți.
După ce ați decis zonele în care urmează să începeți să delegați, următoarea sarcină este să găsiți persoana potrivită la care să delegați. Înțelegeți acest lucru greșit și probabil că veți ajunge într-unul din cele două scenarii – să oferiți o muncă de calitate slabă sau să lucrați singur.
Acest lucru poate părea evident, dar faptul este că mulți „delegați” pur și simplu predă oricui este disponibil, mai degrabă decât celui care se potrivește cel mai bine rolului. La urma urmei, găsirea persoanei potrivite necesită timp și efort. Dar este mult mai bine să-ți iei acest timp și să depui efortul în avans, decât să-l cheltuiești după remedierea eventualelor greșeli comise.
Amintiți-vă că puteți delega atât în sus, cât și în jos.
Poate că cea mai mare greșeală pe care o fac oamenii atunci când deleagă este să creadă că pot face doar sarcini destul de ușoare sau de gestionat.
Delegarea este, de fapt, o modalitate excelentă de a aduce cunoștințe pe care noi înșine nu le avem și cu cât faceți mai mult acest lucru, cu atât aveți mai mult succes în a vă dezvolta compania în ceva mai mare.
Faceți-vă timp pentru a găsi oamenii potriviți – și nu doar pentru sarcinile de bază, ci și pentru cele mult mai provocatoare. Amintiți-vă, sunteți acolo pentru a vă îngriji afacerea. Doar pentru că știți cum să vă gestionați impozitele și conturile nu înseamnă că sunteți cel mai echipat să faceți acest lucru. La fel, faptul că vă cunoașteți afacerea mai bine decât majoritatea nu înseamnă că sunteți cel mai calificat să o comercializați sau să o vindeți.
Concluzia: folosiți delegarea ca o oportunitate de a extinde setul de competențe pentru a vă dezvolta afacerea – care este, în cele din urmă, locul dvs. de muncă numărul unu.
Odată ce ați descoperit-o, faceți delegația principala cale de urmat. Adică, intrați în legătură cu mișcarea sarcinilor direct de la biroul dvs. către ceilalți în momentul în care sosesc – oferindu-vă o domnie aproape gratuită în a decide cât de mult trebuie să faceți singuri. În mod ideal, dacă puteți lucra până la acest lucru, acum sunteți cu adevărat șeful și vă configurați în așa fel încât să vă permită să obțineți o creștere mai mare dacă doriți.
O altă modalitate de a privi acest lucru este că, dacă puteți da unul sau două lucruri, nu puteți da cinci sau zece sau toate lucrurile? Puteți, de fapt. Este ceea ce fac directorii și directorii executivi. Apoi lucrează mai mult la strategie și la menținerea lucrurilor coordonate și strânse din punct de vedere operațional.Știi doar că ești liber să-ți găsești echilibrul aici.
Dacă doriți să fiți implicați, puteți fi implicați la orice nivel. Dacă simți că îți place să te afli în mijlocul lucrurilor și vrei să faci o serie de sarcini, fă-o. Știți doar că predarea celor mai multe lucruri este realizabilă din punct de vedere tehnic și este o opțiune, în special, de care pot beneficia foarte mult antreprenorii, deoarece se străduiesc să mențină un echilibru sănătos.
Nu te bloca.
Când ai o listă de sarcini mai lungă decât brațul tău, găsirea timpului pentru delegare poate ajunge să pară doar un alt „de făcut”. Dar dacă ar exista vreodată cuvinte de trăit atunci când vine vorba de antreprenori și delegație, ei ar fi: „Do it, do it”. Pentru că de asta este nevoie aici.
Acum, desigur, veți dori să respectați câteva reguli ….. Găsirea oamenilor potriviți, predarea lucrurilor corecte, menținerea nivelului adecvat de comunicare etc.
Și, ca în cazul oricărei abilități, cu cât o practici mai mult, cu atât devine mai ușor.
Rețineți că beneficiile sunt într-adevăr multe. A face acest lucru nu este doar cheia pentru dezvoltarea afacerii, ci și pentru a avea un echilibru mai mare ca antreprenor. Delegarea face sau rupe în acest sens.
Împărtășiți și dezvoltați abilități.
Asigurându-vă că nu aveți silozuri (persoane cu seturi de abilități speciale care sunt potențiale cu un singur punct de eșec dacă sunt absente), delegarea sarcinilor în întreaga echipă le va îmbunătăți și va asigura că nimeni, atunci când se întorc din vacanță sau din altă absență , se confruntă cu o grămadă de muncă – deoarece va fi absorbită de echipă. Acest lucru poate crea un mediu de lucru armonios în echipă, în care fiecare are spatele celuilalt. Cu această mentalitate, oamenii ar trebui să fie pregătiți să ia alte inițiative de ajutor.
Oferiți feedback util
Dacă nu puteți oferi feedback excelent, util și utilizabil, va deveni foarte dificil să delegați a doua oară. Trebuie să le dați exemple specifice în care lucrurile au mers bine și de ce a fost grozav.
Dacă lucrurile nu au mers atât de bine, ajutați-i să articuleze modul în care ar putea atenua acest lucru în viitor, astfel încât problemele să se topească. Recompensați-i, într-un mod semnificativ, pentru eforturile lor.
Dacă nu puteți oferi feedback excelent, util și utilizabil, va deveni foarte dificil să delegați a doua oară. Trebuie să le dați exemple specifice în care lucrurile au mers bine și de ce a fost grozav.
Dacă lucrurile nu au mers atât de bine, ajutați-i să articuleze modul în care ar putea atenua acest lucru în viitor, astfel încât problemele să se topească. Recompensați-i, într-un mod semnificativ, pentru eforturile lor.
Încurajează ideile
Puteți construi o cultură a rezolvării problemelor prin faptul că sunteți cu adevărat accesibil și ușor de lucrat. Probabil că se vor simți împuterniciți să încerce să-și dea seama cum să rezolve lucrurile înainte de a se apropia de tine pentru aprobare. Dacă un membru al echipei vine cu o idee bună, cereți-i să conducă în acest sens, împreună cu dvs. ca consultant (pentru a nu se simți vulnerabili). Acest lucru le crește profilul, îi face să se simtă respectați și le oferă un produs specific.
Fiți specific și spuneți „de ce” înainte de „cum”
Oamenii nu sunt roboți – trebuie să înțeleagă de ce trebuie făcută o sarcină pentru a înțelege valoarea pe care o oferă. Când furnizați instrucțiuni pentru o sarcină – începeți cu finalul în minte și fiți specific cu privire la rezultatul final dorit.
- Descrieți clar liniile de responsabilitate și autoritate.
- Fiți foarte clar cu privire la punctele de atingere / reperele și termenele limită.
- Organizați o recenzie după ce lucrarea sa încheiat, astfel încât să puteți oferi feedback
- Nu vă lăsați tentați să vă concentrați asupra modului în care au ajuns acolo – concentrați-vă asupra rezultatelor obținute.
Joacă la punctele lor forte
Cunoașterea echipei dvs. vă va ajuta să construiți relații reciproce, încredere și respect. Sunt aceste lucruri care vă ajută să decideți cui să delegați, deoarece veți ști dacă sunt capabili să facă față lucrului sau dacă este prea întins. Luați timp pentru a cunoaște cum le place să fie recompensați și de ce vin la muncă în fiecare zi – atunci veți înțelege ce cuvinte să alegeți atunci când sunteți convingători și încurajatori pentru ei.
Îmbunătățiți conștiința de sine
Ca antreprenor, este important să înțelegeți impactul dvs. asupra celorlalți. Va îmbunătăți capacitatea de delegare eficientă și abilitățile de ascultare. Ascultarea este cea mai utilă abilitate pe care o poți cultiva.
Validează persoana care vorbește și o face să se simtă auzită. Vă permite să fiți o placă de sondare sigură pentru echipă.
Solicitați feedback de la echipa dvs. și răspundeți la feedback, dacă puteți, pentru a ști că sunteți atenți și vă adaptați.
Ca antreprenor, rolul dvs. este să conduceți echipa pe măsură ce construiți afacerea. Nu poți face totul, așa că învățarea despre echipa ta și delegarea te pot ajuta să eviți epuizarea și să ai succes mai rapid.